A híd 1906 és 1908 között épült, átadásakor Budapesttől délre ez volt az egyetlen magyar vasúti híd, s amióta a dunaföldvári híd vasúti szerepe másfél évtizede megszűnt, ez újra igaz. 1944-ben elpusztították, újjáépítését követően 1950-ben adták át újra. A gépkocsik számára sokáig a vonatjáratok közti időszakban nyílt váltott irányban áthaladási lehetőség, 1989-ben azután a jelentős gépkocsiforgalom hatására bővítették, mindkét szélére konzolos oldalpályák épültek. Ezzel a vasúti és a közúti közlekedés szétválva egyidejűleg párhuzamosan haladhat.
Tolna Vármegyei Értéktár Bizottság
7100 Szekszárd, Szent István tér 11-13.
A Tolna Vármegyei Értéktár honlapja az Agrárminisztérium pályázati forrásából, a Hungarikum Bizottság támogatásával jött létre.